småsaker som får en att tänka till..

Jag har insett att man ibland har lite för höga tankar om en del människor. Funderade lite på det idag, efter en del småsaker som hänt. Ibland kanske man överreagerar, och missuppfattar, men även om man gör det så får händelserna en att tänka till. Så är det i mitt fall. Man inser att man kanske ska prioritera vissa människor före andra, och de människorna inte alltid är samma som de alltid har varit, det kanske inte alltid är så att de man hade höga tankar om och bryr sig om, bryr sig om dig lika mycket. Det är självklart att det är så, och att man får känslor om att inte vara omtyckt ibland, men när dessa känslor kryper fram angående mer än en person på samma gång kan man ju börja undra om man har gjort något, eller om man aldrig varit omtyckt och att folk nu tar chansen att ta avstånd.

Jag vet inte hur det är i mitt fall, missförstånd eller att folk tar avstånd, men det känns iallafall inte bra. Jag kan säga att jag inte ångrar att jag börjat på en ny skola, där jag inte känner någon. Det är faktiskt riktigt skönt!

Måste bara påpeka att inget allvarligt har hänt, utan det är småsaker som har fått mig att tänka till litegrann..

(Allt i mitt liv är inte såhär negativt, haha, det är bara det att jag har funderat lite på dethär just ikväll och under dagen. Har hänt en del bra saker också, och har tillbringat tid med andra bra människor, kände bara för att skriva ner lite av mina tankar, som kanske är ganska röriga och snurriga för stunden!)

Nu, kvällsmys med kaffe & data, sedan läsning i min Liza Marklund bok, Godnatt!

Kommentarer
Postat av: vesna

okej :D

2009-08-24 @ 20:50:31
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0